Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Hatha yoga it is!


Als je ' my week in photo's'  voorbij hebt zien komen, heb je al kunnen zien dat ik elke dinsdag fanatiek aan yoga doe!
Met je benen in je nek en in de knoop met je hele lichaam. Dit is mijn beeld van yoga. Als zeker een jaar zeg ik dat ik yoga wil doen maar om de een of andere reden (denk dat de eerste regel de voornaamste reden is) kwam het er niet van. Maar sinds februari heb ik mezelf overgehaald! Ik ga yogalessen volgen!


Zoals duidelijk is, was mijn beeld van yoga dat je met je benen in je nek moest zitten en allerlei moeilijke oefeningen moest doen om zogenaamd “tot rust” te komen. Het tegendeel is waar! Het schijnt dat er verschillende soorten yoga zijn. De yoga die we tijdens de lessen doen is een “milde” vorm van yoga. De zogenaamde Hatha yoga.
Hatha yoga is een tak van yoga die bestaat uit een systeem van oefeningen om beheersing te krijgen over geest en lichaam. Hatha yoga is een fysieke yoga variant die voor het grootste deel bestaat ui de beoefening lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken. Deze vorm van yoga is een populair middel om te onthaasten of stress te verminderen. Ideaal dus om na een drukke werkdag, heerlijk tot rust te komen en te ont stressen! Ideaal dus voor mij! 
Elke les voel ik mijn spieren steeds losser worden en merk ik (ja zelfs ik!) veel leniger word! Steeds meer krijg ik controle over mijn ademhaling en lichaam. Ik ben een enorme piekeraar en denk over echt alles na maar hierdoor worden mijn gedachten (in ieder geval voor een uurtje) leeggemaakt. Het klinkt wat zweverig en dat was ook mijn idee van yoga maar het is heerlijk en ik ben er helemaal verslaafd aan!
Wil je ook heerlijk ont stressen en wil je je helemaal zen voelen? Volg mijn goede daad en ga Hatha yoga doen!  Heerlijk!

Enjoy your day!



P.s. Heb je al meegedaan aan mijn birthday WINACTIE?

8 opmerkingen:

  1. Ik heb eens een groepsles yoga gedaan, was erg leuk maar ik ga toch liever voor BBB :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog getwijfeld maar ik vind yoga heerlijk ontspannend :p. Misschien dat ik BBB binnenkort weer eens ga proberen!

      Verwijderen
  2. Bepaalde soorten yoga, zoals hatha yoga lijken me best leuk! Misschien moet ik het toch eens gaan doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt super om te doen! Heerlijk ontspannend en relax! Het is het proberen in ieder geval dubbel en dik waard!

      Verwijderen